Povijest.net: Pouke Holokausta i odgovornost edukatora u vremenu krize

U nastavku upućujemo na važan tekst Miljenka Hajdarovića o izazovu edukacije o Holokaustu u kontekstu aktualnih događanja u Gazi. O tome se u hrvatskoj stručnoj javnosti još uvijek nije povela rasprava. Poučavanje o Holokaustu desetljećima se kretalo u rasponu od nacionalne do univerzalne upotrebe. Pritom je univerzalizacija iskustva Holokausta polazila od toga da se dehumanizacija koja se dogodila Židovima ne bi smjela dogoditi više nikome, pretpostavljajući da se to tiče čovječanstva u cjelini. Primo Levi, pišući o iskustvu Auschwitza, svoje glasovito djelo naslovljuje „Zar je to čovjek“. U predgovoru Amire Hass i pogovoru Emila Kerenjija recentno objavljenoj knjizi Hane Levi „Iz Belzena: 1944-1945.“ govori se stoga i o Gazi i o Palestincima. Je li zapravo poučavanje o Holokaustu u krizi ako govor o dehumanizaciji Židova ne prepoznaje ili ne priznaje i dehumanizaciju Palestinaca? (B. Janković)


Miljenko Hajdarović

Pouke Holokausta i odgovornost edukatora u vremenu krize


Tekst je objavljen i na portalu Historiografija.ba:

https://historiografija.ba/clanci-i-polemike/pouke-holokausta-i-odgovornost-edukatora-u-vremenu-krize


Odgovori