Tribina Trećeg programa Hrvatskog radija: Kakva nam nastava povijesti treba?

U četvrtak, 25. siječnja 2024. u 20 sati u Knjižnici i čitaonici Bogdana Ogrizovića u Zagrebu održat će se Tribina Trećeg programa Hrvatskog radija na temu „Kakva nam nastava povijesti treba?“. Na tribini će sudjelovati Marijana Marinović, Mladen Tomorad, Rona Bušljeta Kardum i Nikolina Čuljak. Tribinu uređuje Krešimir Čokolić, a vodi Jakov Blagojević.


Početkom prosinca Ministarstvo znanosti i obrazovanja iz katologa odobrenih udžbenika za gimnazije povuklo je udžbenik „Zašto je povijest važna? 4“ autora Miljenka Hajdarovića, Vedrana Ristića i Nikice Torbice. Povlačenje ovoga udžbenika aktualiziralo je javnu raspravu unutar hrvatske historiografije, ali i šire javnosti o kvaliteti školskih udžbenika povijesti, procesu recenzije udžbenika, ali i o osnovnim načelima školske nastave povijesti i metodama kojima bi se ona trebala podučavati.


Neformalna inicijativa nastavnika povijesti strukovnih škola krajem 2023. pokrenula je peticiju „Stop sječi nastave povijesti u hrvatskim školama“ zbog najava da će se novom reformom strukovnog obrazovanja koju priprema Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih satnica nastave povijesti u četverogodišnjim strukovnim školama – prepoloviti. Smatraju da bi provođenjem takve reforme učenici ostali uskraćeni za povijest kao važan identitetski predmet i set unikatnih znanja i vještina potrebnih za aktivnu participaciju u društvu.


Zašto je važno učiti povijest i koja je svrha učenja povijesti u osnovnoj i srednjoj školi? Kako bi trebala izgledati nastava povijest u svjetlu suvremenih spoznaja pedagogijskih i povijesnih znanosti? Može li nastava povijesti biti deileogizirana i lišena interpretacija? Je li nastavu povijesti potrebno dodatno rasteretiti sadržaja i što se time postiže? Koliko je učenicima nastava povijesti zanimljiva i kakva su iskustva poučavanja? Kako učenike zainteresirati i motivirati za učenje povijesti? Gubi li nastava povijesti bitku protiv suvremenijih predmeta i predmeta učenje kojih će učenicima donijeti znanja koja će biti profitabilnija na tržištu rada? 


Izvori i dodatne obavijesti:

https://www.kgz.hr/hr/knjiznice/knjiznica-i-citaonica-bogdana-ogrizovica/72

https://www.kgz.hr/hr/dogadjanja/tribina-treceg-programa-hrvatskog-radija-65634/65634

https://raspored.hrt.hr/

https://www.fhs.unizg.hr/obavijesti?@=21m4r#news_112402


Odgovori