„Cabaret D’Annunzio“ kroz razdoblja života kontroverzne povijesne figure
Premijera u petak, 17. ožujka 2017. na maloj sceni HNK Ivana Zajca Rijeka.
—
Hrvatsko narodno kazalište Ivana pl. Zajca Rijeka
„Cabaret D’Annunzio“ novi je projekt ansambla Talijanske drame, žanrovski podnaslovljen kao glazbena komedija, čija je premijera u petak, 17. ožujka 2017. na maloj sceni HNK Ivana pl. Zajca. Predstava je nastala prema tekstu Fabrizia Sinisija te u režiji Gianpiera Borgie, a u suradnji s talijanskim Teatrom dei Borgia.
Kako je kazao intendant Marin Blažević na konferenciji za novinare, D’Annunzio je vjerojatno najkontroverznija epizoda grada Rijeke no upravo zbog toga pitanje je kako joj kazališno pristupiti i uprizoriti je. Rješenje je pronađeno u formi cabareta, ali ne onom koji nudi puku zabavu, ples, glazbu i skeč, već onome koji ima dimenziju groteske pa onda i tragedije, a prije svega dimenziju kritičkog promišlljanja.
Ravnateljica Talijanske drame Rosanna Bubola, koja i glumi u predstavi, istaknula je istraživački dio rada koji je prethodio radu na pozornici, odnosno rad u arhivima s ciljem pronalaska povijesno utemeljenih činjenica, na/s kojima se onda gradio cabaret. „Gabriele D’Annunzio nije bio ona ista osoba kakvom se prikazivao u javnosti. Ova predstava putuje kroz razdoblja njegova života, i kroz nju izranja D’Annunzijevo biće komedijaša povijesti, sublimirane oholosti u jasnoj kontradikciji s događajima vremena i njegovim nastojanjem da „stvori svoj lik”.Postoji li bolji način od cabareta za prikaz čovjeka kojeg je najviše privlačilo blještavilo? Jer, zanemarimo li pjesnika i osvajača, od D’Annunzijeva lika na kraju ostaje tek šačica izbljedjelih šljokica“, kazala je Rosanna Bubola.
Redatelj Gianpiero Borgia naglasio je kako je D’Annunzio kontroverzna figura, i iz talijanske i iz hrvatske perspektive, a zbog njegove iznimne umješnosti u korištenju medija pomoću kojih je od sebe stvorio onodobnu ekscentričnu zvijezdu usporedio ga je s Lady Gagom. No, istodobno misli kako nije dobro povijesnu osobu naprosto „pospremiti u jednu ladicu“ odnosno gledati na nju jednostrano. Tako, s jedne strane, postoje pravi obožavatelji D’Annunzija, a s druge isključivi osporavatelji. „Ako napravimo predstavu koja se neće svidjeti ni jednima ni drugima, značit će da smo napravili dobru predstavu“, kazao je Borgia i dodao kako su u radu na predstavi koristili i „Danuncijadu“ Viktora Cara Emina.
„ Od mladenačke samopromotivne izmišljotine vlastite smrti do osvajanja mondenog života Rima, od pohoda na Rijeku do pariškog egzila, od ljubavničkog i ratničkog vitalizma do raskošnog sutona kojeg utjelovljuje Vittoriale: Gabriele D’Annunzio je neosporno egzistirao izvan svakog okvira“, riječi su Gianpiera Borgie, koji uz to ističe kako je „Rijeka bila scena i žrtva njegova najslavnijeg pohoda, pa stoga ovaj projekt Talijanske drame nosi osobit značaj.“ D’Annunzio je, prema njegovu mišljenju, prvi u mogućoj galeriji ,,nezgodnih” povijesnih ličnosti talijanske kulture kojima treba posvetiti kazališni ciklus, ciklus kojem bi upravo „Cabaret D’Annunzio“ mogao biti inauguracijom.
U predstavi uz glumce ansambla Talijanske drame, glume i gosti iz Italije. Tako naslovnu ulogu tumači Fabrizio Coniglio, a ulogu Eleonore Duse Elena Cotugno. U ostalim su ulogama Ivna Bruck, Rosanna Bubola, Giuseppe Nicodemo, Anton Plešić, Sabina Salamon, Mirko Soldano, Leonora Surian Popov, Valerio Trombone te glazbenik Aleksandar Valenčić koji potpisuje glazbu. Scenografiju pak potpisuje Aleksandra Ana Buković, kostimografiju Manuela Paladin Šabanović, a svjetlo Ivan Bauk.
Izvor i dodatne informacije:
http://hnk-zajc.hr/cabaret-dannunzio-kroz-razdoblja-zivota-kontroverzne-povijesne-figure/
http://hnk-zajc.hr/predstava/cabaret-dannunzio/
Pingback: D’Annunzio i Rijeka – dvije izložbe, dva suprotstavljena pogleda – Historiografija.hr