Predstavljanje knjige “New Tendencies – Art at the Threshold of the Information Revolution (1961-1978)”


MSU, Zagreb


 


http://www.msu.hr/


 


 


Utorak, 13. rujna 2016. u 18 sati


 


 


Armin Medosch: predstavljanje knjige i razgovor


 


New Tendencies – Art at the Threshold of the Information Revolution (1961-1978)


 


Teoretičar i umjetnik Armin Medosch predstavlja svoju novu knjigu Nove tendencije – umjetnost na pragu informatičke revolucije (1961 -1978). Govorit će o razvoju modernističkog međunarodnog umjetničkog pokreta Nove tendencije koji se pojavio u bivšoj Jugoslaviji početkom 1960-ih djelujući u kontekstu bitnih društvenih i političkih previranja. Knjiga je objavljena u nakladi američkog izdavača MIT Press u rujnu 2016. godine.


 


Sudjeluju:


 


dr. Armin Medosch, autor knjige


 


dr.sc. Matko Meštrović, likovni kritičar, teoretičar, protagonist Novih tendencija


 


dr.sc. Hrvoje Klasić, povjesničar


 


Darko Fritz, kustos, multimedijalni umjetnik


 


Sunčica Ostoić, članica kustoskog kolektiva Kontejner


 


Moderira: Leila Topić, kustosica MSU


 


Pozdravna riječ: Nataša Ivančević, muzejska savjetnica, MSU


 


Nove tendencije, nesvrstani modernistički umjetnički pokret, nastao je početkom 1960-ih u Zagrebu. Predstavljao je novi senzibilitet, odbacujući apstraktni ekspresionizam i socijalistički realizam pokušavao je formulirati umjetnost prilagođenu vremenu napredne masovne proizvodnje. U knjizi Armin Medosch razmatra razvoj Novih tendencija kao glavnog međunarodnog umjetničkog pokreta u kontekstu društvene, političke i tehnološke povijesti. Na taj način, istovremeno prati pomake paradigme: promjenu iz fordizma (politička ekonomija masovne proizvodnje i potrošnje) u informacijsko društvo, te promjenu iz poslijeratnog modernizma u nematerijaliziranu postmodernu umjetničku praksu.


Medosch objašnjava kako su Nove tendencije zamišljale da će brzi napredak tehnologije biti odskočna daska u budućnost bez otuđenja i ugnjetavanja, te sudionici nisu bili protiv novih tehnologija kao većina umjetnika i intelektualaca tog vremena. Radovi Novih tendencija uključuju gledatelja kao koproducenta, ukidajući ideju umjetnika kao kreativnog genija, zamjenjujući ga pritom s pojmom vizualnog istraživača. Pokret se 1968. i 1969. godine aktivno bavio računalom kao sredstvom vizualnog istraživanja, predviđajući nove medije i digitalnu umjetnost.


 


Predstavljanje knjige “New Tendencies – Art at the Threshold of the Information Revolution (1961-1978)” i razgovor s Arminom Medoschom podržali su Savezni kancelar Republike Austrije i Austrijski kulturni forum Zagreb


 


Razgovor je na engleskom. Ulaz je slobodan.


 


Knjiga će se moći kupiti po promotivnoj cijeni.




Odgovori