Koncert ‘Glazbeni ukusi terezijanskog doba’ u Slavonskom Brodu

U Muzeju Brodskog Posavlja, u okviru izložbe “Hrvatska kraljica i carica Marija Terezija”, u petak 8. prosinca 2017. u 19.30 sati održat će se koncert ‘Glazbeni ukusi terezijanskog doba’.

 

 

Muzej Brodskog Posavlja i Glazbena škola Slavonski Brod

 

pozivaju vas na koncert

 

„GLAZBENI UKUSI TEREZIJANSKOG DOBA“

 

U Muzeju Brodskog Posavlja, u okviru izložbe “Hrvatska kraljica i carica Marija Terezija”, u petak 8. prosinca 2017. godine u 19.30 sati održati će se koncert

 

„GLAZBENI UKUSI TEREZIJANSKOG DOBA“

 

 

Između sutona feudalnog apsolutizma i praskozorja građanske revolucije, Europa je u 18. stoljeću iznjedrila jedno od najuzbudljivijih doba u povijesti glazbe. Nijedno razdoblje do tada nije u tako kratkom vremenskom odsječku bilo toliko stilski heterogeno obuhvaćajući sve finese zrelosti, mladosti i prijelaznosti. “Od stare barokne kompleksnosti put vodi k novoj (osjećajnoj) jednos- tavnosti, od artificijelnoga do prirodnoga, od učenoga, preko galantnoga do originalnoga i genijalnoga”, opisao je njemački muzikolog Peter Rummenhöller duh 18. stoljeća koje je dopustilo “da se divlja bujica Sturm und Dranga ulije u vedru opuštenost bečkog klasicizma te nešto kasnije u obzirnost glazbene romantike.”

 

 

Glazba na dvoru bila je pravi pokazatelj vladarske moći, što je dinastija Habsburg obilato koristila. Kao djevojčica Marija Terezija pjevala je i glumila u raskošnim opernim izvedbama i predstavama, a tijekom vladavine iskazala se kao velika ljubiteljica i pokroviteljica umjetnosti. I svojoj je djeci omogućila glazbeno obrazovanje – poduku iz klavira i violine, a djevojčicama još u pjevanju i plesu. No, i habsburški je dvor doživio povlačenje iz aristokratske raskoši u ozračje kućnoga muziciranja. Znakovit primjer “novog duha vremena” prikazuje slika nastupa šestogodišnjeg Wolfganga i njegove desetogodišnje sestre Marije Anne u Dvorani ogledala Palače Schönbrunn 13. listopada 1762. godine. “Wolferl je skočio u caričino krilo, bacio ruke oko njezinoga vrata i srdačno ju poljubio”, opisao je susret otac Leopold. U Mariji Tereziji i njezinom aristokratskom društvu vidjeli su mecene, ali, zanemarimo li ucifrane frizure i raskošne haljine, prizor je doista “nov” – intiman.

 

 

Raskošni barokni vokalni stil talijanskih opernih skladatelja Francesca Gasparinija i Alessandra Scarlattija, polifono instrumentalno majstorstvo Johanna Sebastiana Bacha, lepršava galantnost francuske provenijencije iz pera Françoisa “le Grand” Couperina, neizreciva čistoća i sklad klasicističke biti Wolfganga Amadeusa Mozarta i skica onoga što će u Ludwigu van Beethovenu evoluirati k misli da je ‘‘knezova bilo i bit će, ali je samo jedan Beethoven” – tek je oris glazbenog bogatstva 18. stoljeća. A ono je, pak, omogućilo stvaranje bogatstva ukusa. Marija Terezija voljela je talijansku glazbu. “Svim domaćim skla-dateljima pretpostavljam najmanjeg Talijana!” De gustibus non est disputandum.

 

 

 

Petak 8. prosinca u 19.30 sati

 

Izložbena dvorana Muzeja Brodskog Posavlja

 

Starčevićeva 40, Slavonski Brod

 

PROGRAM

 

Lara Smolić, harmonika, 6. o. Ivan Horvat, harmonika, 2. s: Johann Sebastian Bach: Air, iz Orkestralne suite br. 3 u D-duru, BWV 1068

 

Ana Lović, sopran, 1. s. Andrej Šeper, klavir, prof.: Francesco Gasparini: Caro laccio dolce nodo, iz Komornih kantata za glas solo i continuo, op. 1

 

Josip Gregurić, klavir, 3. o.: Johann Sebastian Bach: Sarabande, iz Francuske suite br. 3 u h-molu, BWV 814

 

Dominik Tomičić,violina, 6. o. Andrej Šeper, klavir, prof.: François Couperin: Le Bavolet flottant, iz 9. suite u 2. knjizi Komada za čembalo

 

Elena Wachtler, klavir, 3. s.: Johann Sebastian Bach: Troglasna invencija br. 6 u E-duru, BWV 792

 

Lana Ćato, sopran, 2. s. Andrej Šeper, klavir, prof.: Wolfgang Amadeus Mozart: Das Veilchen, KV 476

 

Katarina Aračić, klavir, 2. s.: François Couperin: La Charolaise, iz 2. suite u 1. knjizi Komada za čembalo

 

Sandra Böhm, sopran, 2. s. Andrej Šeper, klavir, prof.: Alessandro Scarlatti: Già il sole dal Gange, arija iz opere L’honestà negli amori

 

Bono Peić, flauta, 2. o. Ramona Bićanić, klavir, 2. o.: Ludwig van Beethoven: Romanze, iz Sonatine u G-duru, Anh. 5 br. 2

 

Krešimir Ivančić, violina, prof. Andrej Šeper, klavir, prof.: Wolfgang Amadeus Mozart: Allegro aperto (1. stavak) iz Violinskog koncerta br. 5 u A-duru, KV 219

 

Izvor: http://www.muzejbp.hr/hr/aktualno/dogadjanja/koncert-%e2%80%9eglazbeni-ukusi-terezijanskog-doba%e2%80%9c,125.html

 

 

Odgovori