21. Human Rights Film Festival

U ponedjeljak, 4. prosinca u 19 sati u kinu Kinoteka u Zagrebu započinje 21. Human Rights Film Festival programski orijentiran na autorski film i teme ljudskih prava. Sastavljen od glavnog filmskog i popratnog, govorničkog programa, 21. HRFF odvija se u kinu Kinoteka i Dokukinu KIC, organiziraju ga Multimedijalni institut/MaMa Zagreb i URK/Močvara, a cjelokupni program je besplatan.

Festival se otvara premijerom dugometražnog igrano-dokumentarnog filma Što da se radi? Gorana Devića o propasti industrijskog diva, tvornice željezničkih vozila Gredelj, koju je redatelj bilježio kamerom cijelih jedanaest godina. Autor će osobno predstaviti film publici, a kao i većina filmova iz programa, Što da se radi? će se reprizno prikazati zadnjeg dana festivala, u subotu 9. prosinca. Odmah nakon otvaranja, u 21:15 sati filmski program nastavlja se hrvatskom premijerom dobitnika berlinskog Srebrnog medvjeda za scenarij, igranim filmom Music redateljice Angele Schanelec o posvojenom mladiću Jonu koji završi u zatvoru gdje s čuvaricom dobije dijete ne sluteći njihovu sudbonosnu povezanost. Kameru na filmu potpisuje srpski direktor fotografije i redatelj Ivan Marković, a u jednoj od uloga pojavljuje se i hrvatski redatelj Mate Ugrin.

Istog dana, u ponedjeljak 4. prosinca u 10 sati u Dokukinu KIC započinje govornički program 21. HRFF-a dodjelom nagrade Saharov kojom Europski parlament podupire hrabre ljude u borbi za ravnopravnost, dostojanstvo i slobodu, a ove godine laureat je pokret Žene, život, sloboda iz Irana. Uz dodjelu, održat će se tribina na kojoj će sudjelovati i Afsun Moshiry, filmska kustosica i producentica koja je za 21. HRFF sastavila poseban program kratkih filmova o društvu i ženskim pravima u Iranu. Program se prikazuje u utorak, 5. prosinca u 17 sati u Dokukinu KIC, nakon čega u 19 sati slijedi premijera novog filma ukrajinske redateljice Alise Kovalenko Mi nećemo nestati o tinejdžerima koji ratnu stvarnost Donbasa prekidaju ekspedicijom na Himalaju. Istovremeno, u kinu Kinoteka filmski program se nastavlja projekcijama filmova: Beskonačno sjećanje Maite Alberdi, portretom bezuvjetne ljubavi na smrt bolesnog istaknutog čileanskog novinara i pisca Augusta Góngore i njegove supruge, glumice Pauline, ujedno i najgledanijim dokumentarcem u povijesti čileanskog filma; dramom Zlo ne postoji japanskog redatelja Ryûsukea Hamaguchija o ruralnoj gentrifikaciji na ovogodišnjoj Mostri nagrađenoj Srebrnim lavom te nagradom FIPRESCI; te Klub Zero Jessice Hausner, igranofilmski tragikomični komentar na pritisak medija na generaciju Z.

Srijeda i četvrtak na 21. HRFF-u donose premijere filmova nagrađivanih na najvažnijim međunarodnim filmskim festivalima: Stari hrast Kena Loacha dobitnik je nagrade publike na festivalu u Locarnu i bavi se imigrantskim pitanjima, ksenofobijom i sistemskim zanemarivanjem radnika u selu na sjeveroistoku Engleske; Suha trava Nuri Bilge Ceylana je drama o profesoru kojeg je maloljetna učenica optužila za zlostavljanje nagrađena za najbolju glumicu na festivalu u Cannesu (Merve Dizdar); Zona interesa Jonathana Glazera o životu zapovjednika Auschwitza dobitnik je više nagrada na ovogodišnjem festivalu u Cannesu, među kojima i Grand Prix i nagrada FIPRESCI, te 5 nominacija za Europsku filmsku nagradu; igrani biografski Ingeborg Bachmann – Putovanje u pustinju Margarethe von Trotta o jednoj od najznačajnijih pjesnikinja njemačkog govornog područja premijerno je prikazan na ovogodišnjem Berlinaleu. Premijerno će se prikazati i igrani film hrvatskog autora Damira Čučića Polako nikuda, ljubavna priča smještena u blisku budućnost; Draga Fiona autorice Fione Tan – dokumentarni film koji otkriva suptilne veze između slike i zvuka, Nizozemske i Indonezije, razmjene i kolonijalizma, oca i kćeri; Projekt, najnoviji eksperimentalni film Dane Komljena o kompleksu Lagos u Nigeriji kojeg je 1977. godine izgradila jugoslavenska građevinska tvrtka; te Čovjek u crnom Wanga Binga dokumentarni portret Wanga Xilina – jednog od najvećih kineskih skladatelja moderne klasične glazbe. Govorni program donosi tribinu o ženskim pravima u 2024. godini i panel Zagovaračka moć civilnog društva u kontekstu izbora.


Filmski program 21. HRFF-a u petak i subotu obilježit će premijerne projekcije fikcionalne dokumentarne biografije Orlando, moja politička biografija cijenjenog filozofa i trans aktiviste Paul B. Preciada; eksperimentalnog dokumentarca Uspon čovjeka 3 o anksioznosti novih generacija vezano uz  klimatske promjene argentinskog redatelja Eduarda Williamsa; najnoviji dokumentarni film Anje Strelec Gdje su nestali svi osmjesi? o nepalskim migrantima u potrazi za boljom budućnošću; intimni i poetični igrani film U vodi velikog hongkonškog autora Hong Sang-sooa te podjednako hipnotički igrani film koji se oslanja na osjete, a ne odgovore – Eureka Lisandra Alonsa. Pored repriznih projekcija filmova iz prvog dijela festivala, održat će se i govorni program sastavljen od tribine o edukaciji udruga oko Povelje o temeljnim ljudskim pravima te projekcije filma Silvane Menđušić Svaka igra, svaka dobiva o interesnim mrežama u energetskom sektoru Hrvatske, nastalog u produkciji Gonga.


Izvor:

https://humanrightsfestival.org/blog/2023/11/cjelokupni-program-i-raspored-filmskog-i-govornickog-programa-21-hrff-a/


Odgovori