Konrad Paul Liessmann, “Obrazovanje kao izazov”

Izdavačka kuća Školska knjiga objavila je 2019. godine hrvatsko izdanje knjige Konrada Paula Liessmanna “Obrazovanje kao izazov”. Prethodno je znatnu pažnju izazvao hrvatski prijevod njegove knjige “Teorija neobrazovanosti: zablude društva znanja” (Zagreb 2008).

 

 

Obrazovanje kao izazov

 

Svi govore o obrazovanju.

Ono se pretvorilo u sekularnu znanost o iscjeliteljstvu od koje očekujemo rješenje svih problema – od suzbijanja siromaštva do integracije migranata, od promjena klime do borbe protiv terorizma. Za razliku od riječi obrazovanje koja je kao krilatica postala svuda prisutna, obrazovan čovjek, koji bi trebao biti pravi cilj svih tih napora vezanih za obrazovanje, ne samo što je kao pojam nestao iz rječnika nego se svaki ozbiljan napor u vezi s obrazovanjem pretvorio u provokaciju.

Uzroke toga Konrad Paul Liessmann navodi u ovoj knjizi. Pritom jednako opisuje kaljuže stranačkih scena i plitkost socijalnih mreža. U sklopu moralnog diskursa on razmišlja o duhu vremena i o tome zbog čega je tako neugodan susret s obrazovanim čovjekom.

 

Konrad Paul Liessmann, rođen 1953. u Villachu, profesor emeritus je na Institutu za filozofiju Sveučilišta u Beču, esejist, književni kritičar i publicist. Dobio je mnogobrojne nagrade, a među njima 2010. Donauland-Sachbuchpreis, nagradu koja se dodjeljuje za stručne knjige. U izdavačkoj kući Zsolnay objavio je seriju Philosophicum Lech. Njegova knjiga Teorija neobrazovanosti (2006.) postigla je veliki uspjeh i prevedena je na mnoge jezike. Ostale njegove knjige su Svemir stvari (2010.), Hvalite granicu (2012.), Čaroban sat: Praksa obrazovanja. Polemika (2014.), Obrazovanje kao izazov (2014.) te (zajedno s Michaelom Köhlmaierom) Tko ti je rekao da si gol, Adame? Mitološko-filozofska zavođenja (2016) i Baci prvi kamen. Mitološko-filozofske osude (2019).

 

Izvor: https://shop.skolskaknjiga.hr/obrazovanje-kao-izazov.html

 

 

Odgovori