Komentar otvorenog pisma Stručnog vijeća Odjela za povijest Sveučilišta u Zadru o kurikulumu povijesti
“Stručno vijeće Odjela za povijest Sveučilišta u Zadru je u povodu prijedloga kurikula za nastavni predmet povijesti za osnovne škole i gimnazije u Republici Hrvatskoj uputilo otvoreno pismo nositeljima najvažnijih državnih institucija – predsjednici Republike Hrvatske Kolindi Grabar-Kitarović, predsjedniku Sabora RH Gordanu Jandrokoviću, predsjedniku Vlade RH Andreju Plenkoviću, ministrici znanosti i obrazovanja RH Blaženki Divjak i predsjednici Odbora za znanost, obrazovanje i kulturu Sabora RH Gordani Rusak.”
Pročitajte više na: https://www.vecernji.hr/vijesti/povijest-ce-uciti-kao-da-je-1946-ucenici-nece-morati-znati-za-radica-jelacica-1297235
Komentar
Iz toga kako su mediji prenijeli otvoreno pismo Stručnog vijeća Odjela za povijest Sveučilišta u Zadru nije vidljivo da je ono samo jedan prilog u javnom savjetovanju o kurikulumu povijesti i da je na njega već izravno odgovarano ili ukazivano na posve suprotna mišljenja već tijekom samog javnog savjetovanja.
Stručno vijeće Odjela za povijest Sveučilišta u Zadru itekako je pozvano očitovati se o nizu stručnih pitanja vezanih uz prijedlog kurikuluma povijesti, no nikako nije stručna ocjena da je prijedlog kurikuluma povijesti “protivan ideji stvaranja koherentnog nacionalnog narativa, a time protivan i temeljnim vrednotama Republike Hrvatske kao nacionalne države”.
Stručno su neprimjereni i medijski komentari Zlatka Begonje, pročelnika Odjela za povijest Sveučilišta u Zadru, koji prijedlog kurikuluma povijesti diskvalifikacijski uspoređuje s jugoslavenskom reformom iz 1946. godine i ideologijom komunizma jer je sadašnji prijedlog usporediv prije svega sa suvremenim europskim i svjetskim primjerima. Slično vrijedi i za njegovu tvrdnju da je “danas sve podređeno nametanju ideologije globalizma kojoj je, uz ostalo, ključna intencija svođenje na minimum poučavanja nacionalne povijesti” jer, osim što napomena o svođenju nacionalne povijesti na minimum uopće nije točna, ne radi se o “ideologiji globalizma” nego o stručnim standardima europskog i svjetskog obrazovanja.
Osim toga, isključivo spominjanje vrednota nacionalne države zaboravlja navesti i vrijednosti republike te da nismo samo građani nacionalne države i republike nego i Europske unije i svijeta.
Iz toga razloga, poručujemo adresatima otvorenog pisma da uzmu svakako u obzir da o izrečenim tvrdnjama u njemu postoji u najmanju ruku mnogo različitih ili posve suprotnih stručnih mišljenja.
Urednik