Mnemosyne :: Jasenovac na filmu (Centar za kulturnu dekontaminaciju, Beograd, 12. 12. 2019.)

Mnemosyne : : Jasenovac na filmu interdisciplinarni je diskurzivni program koji dotiče kompleksna pitanja vezana za reprezentacije logora smrti u filmskom mediju. Na koji način se prošlost jasenovačkog logora i 2. svjetskog rata uokviruje u filmskom vremenu? Kakvi se značenjski odnosi uspostavljaju između prošlosti i sadašnjosti odnosno kakvi su režimi historičnosti u filmovima o jasenovačkom logoru? Kakav je društveni prostor filmskog prezenta? Iz koje pozicije se tumači prošlost? Koji su performativni aspekti filma? Kako danas govorimo o Jasenovcu?

 

Autorice programa Ana Kršinić Lozica i Sonja Leboš dati će u okviru mikro-radioničkog formata uvod u dva filma Bogdana Žižića, nastala u vremenskom razmaku od gotovo pola stoljeća (prvi film “Jasenovac” nastao je 1966. godine, dok je drugi, “Jasenovački memento”, završen 2015. godine).

 

Nakon filmske projekcije, uz razgovor s ekipom filma “Zaveštanje” redateljskog tandema Ivana i Monje Jović te Milovanom Pissarijem (Centar Za Primenjenu Istoriju), pokušati će se otvoriti neke mogućnosti odgovora na gore postavljena pitanja.

 

Koncept programa Mnemosyne : : Jasenovac na filmu: Udruga za interdisciplinarna i interkulturalna istraživanja (UIII)

Podrška: Hrvatski audiovizualni centar

UIII se naročito zahvaljuje na suradnji i podršci Centar za kulturnu dekontaminaciju.

 

O autorima:

ANA KRŠINIĆ-LOZICA je diplomirala povijest umjetnosti i komparativnu književnost na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu (2008.), gdje je trenutno doktorandica na Poslijediplomskom studiju književnosti, filma, izvedbenih umjetnosti i kulture pod mentorstvom dr. sc. Renate Jambrešić-Kirin. Od 2005. godine radi kao free-lance kustosica i likovna kritičarka, a od 2010. do 2017. godine radi kao znanstvena asistentica u Hrvatskom muzeju arhitekture HAZU. Za doktorsko istraživanje na temu (post)socijalističke kulture sjećanja u Hrvatskoj dobiva stipendiju Francuske vlade u sklopu koje provodi ak. god. 2014./15. na École des hautes études en sciences sociales (EHESS) u Parizu pod vodstvom dr.sc. Erica Michauda. Bavi se temama koje se nalaze na presjecištu arhitekture, vizualnih umjetnosti i književnosti, kroz prizmu odnosa pamćenja, ideologije i kolektivnih identiteta u razdoblju od 2. svj. rata do danas.

 

SONJA LEBOŠ, autorica, urednica, kandidatkinja za doktoricu znanosti na Sveučilištu u Zadru (radni naslov: Grad na filmu, film u gradu), etnologinja i kult.antropologinja te hispanistica (FF u Zagrebu), ekspert za kulturni turizam (Sveučilište u Bolonji) i likovni pedagog (Freie Hochschule Stuttgart), studirala arhitekturu i scenografiju u Zagrebu i Pragu. Autorica projekta Mnemosyne, unutar kojeg je, između ostalog, predstavljena u Hrvatskoj i prva posthumna izložba o Bogdanu Bogdanoviću

 

BOGDAN ŽIŽIĆ  režiser je i scenarist pretežno kratkih i dokumentarnih filmova.

Bogdan Žižić je rođen u Solinu, diplomirao je pravo na Pravnom fakultetu u Zagrebu. Jedan je od najplodnijih hrvatskih autora kratkometražnih dokumentarnih i igranih (pokatkad i eksperimentalno usmjerenih) filmova, često nagrađivanih na međunarodnim festivalima (Oberhausen, Leipzig, Krakov, Sofija, Trst, New York, Atlanta i dr.). Od 1960-64. radi kao dramaturg u Zagreb filmu, a kao režiser debitira dokumentarnim filmom “Poplava” (1964.) o poznatoj velikoj poplavi u Zagrebu.

Izbor iz filmografije:

Kuća (1975.)

Ne naginji se van (1977.)

Daj što daš (1979.)

Rani snijeg u Münchenu (1984.)

Cijena života (1994.)

 

Izvor: https://www.facebook.com/events/765826280550060/

 

 

Odgovori