dr. sc. Snježana Koren
Filozofski fakultet
Sveučilište u Zagrebu
skoren@ffzg.hr
Odgovornost povjesničara za javnu upotrebu povijesti: slučaj kurikuluma povijesti

Burna rasprava o prijedlogu novog kurikuluma povijesti (2016-2019) bila je povezana s pokušajima da se promijeni paradigma učenja i poučavanja povijesti – od školskog predmeta koji prenosi „jednu istinu” i „pravilne interpretacije” do predmeta koji promatra povijest kao kritičko bavljenje prošlošću. Rasprava je iznijela na površinu brojna pitanja koja su se doticala profesionalnih, političkih i javnih očekivanja od ciljeva i sadržaja učenja i poučavanja povijesti, kao i uloge i uporabe povijesti u javnoj domeni. Izlaganje se fokusira na ulogu povjesničara u toj debati, odnosno kako su povjesničari reagirali na ta pitanja i kako njihovi prilozi, osvrti i izjave odražavaju stavove profesionalne historiografije o historijskoj znanosti i o javnoj ulozi povijesti/historije.